Wednesday, February 23, 2011

FIEDA DADIH..cuba sekali pasti nak lg..:)

                                                                     FIEDA DADIH
Salam dah lm x update blog nie..rs dah bersawang dah..hehe..Baru2 nie aku ada la borak2 ngn kakak n abg ipar pasal nak mulakan  bisnes kecil2lan nie..entah mcm mn terpikir pulak pasal dadih nie..Seperti yg kita maklum sebenarnya ramai peminat dadih kat M'sia nie..x kira melayu,cina n india..Dadih enak dimakan sebagai pencuci mulut..terutamanya sewaktu cuaca panas..mmm memang tekak rasa lega..Klu kita lihat pd bulan ramadhan x cukup syarat klu dadih x dijual di bazar..boleh dikatakan setiap stall mesti ada jual dadih..pendek kata dadih nie dah memang  sinonim dgn jiwa org M'sia kita nie..betul x?..Apa salahnya aku pun cuba bisnes dadih nie..
Firstly..target market aku letak kat dlm farmasi..(tempat keja aku)..Sambil2 org beli ubat 2 lehler cb dadih nie..budak2 sekolahpun ramai gak singgah sini..Aku cuba letak 16 cup dl..untuk peringkat permulaan aku cb buat 2 perisa dulu coklat n strawberi..satu cup dadih cm RM 1.00 ja..(murahkan)..hehe.. dalam ms 2 hari Alhamdulillah dadih aku sold out..satu permulaan yg baik.terima kasih gak wat bos aku abg man, n sahabat2 aku ika n akma yg byk promote..Thankz banyak2..Esok aku nak cb wat lebih banyak lg dadih n nak pelbagaikan lg  perisa dadih..doakan ya..AMIN..