Saturday, October 23, 2010

..Kesedihan dalam kebahagiaan..

Alhamdulillah selesai kenduri perkahwinan kakakku pada ari sabtu yg lalu 6/11/10..Jutaan terima kasih ku ucapkan kepada saudara-mara n kawan2 yg banyak membantu dan bertungkus lumus dalam menjayakan majlis itu.Jasamu semua dikenang..Buat KAKAKKU tercinta dngarkanlah luahan rasa hati ini..

KASIH SAYANG SEORANG ADIK

Kakak,
Aku hanya ada seorang kakak..umurnya 2 tahun lebih tua dari aku..
tapi nampak aku lebih matang darinya..ha
kawan2 mak selalu tersilap..mereka anggap aku kakaknya..
Aku suka memasak manakala kakak suka mengemas,menghias..
Kadang2 bertikam lidah jg kami disebabkan hal ini..tapi itu adalah sekadar gurauan..
Pada suatu hari kakak memberitahu aku bahawa ada seorang lelaki melamarnya..
Aku berasa sungguh gembira...bermula di saat itu aku sibuk membuat persiapan hari bahagianya..aku belajar membuat bunga telur menggunakan ribbon melalui you tube, aku membeli kain langsir, aku mengecat rumah dan bermacam2 lg semata2 untuk mu kakak..
Saat tiba hari bahagiamu, aku lihat kau sungguh cantik dengan busana pengantinmu disamping suami tercinta..x sia2 kakak menempah busana di (butik jalinan asmara) ya kak..saat paling aku suka bila melihat kakak melangkah masuk ke halaman rumah dengan iringan lagu Maher Zain(Barakallah)dengan penuh anggun sangat mengujakan aku.terasa dirimu seperti puteri yang singgah di singgahsana..
kakak,
Kini kau sudah menjadi milik orang..pandai2lah kakak menjaga diri..
Sekarang adik x boleh teman kakak lagi, x boleh tidur sekatil lagi, jarang makan berdua lagi,jarang berbual ditengah2 malam lagi..selalunyer kalau adik x leh tidur adik kacau kakak..sekarang dah susah..sebab kakak dah ada komitmen lain..kakak dah ada suami sendiri..kakak kena jaga dia..tempat seorang isteri tu disisi suami..
kakak,
aku doakan kau berbahagia hendaknya disamping suami tercinta..anggaplah ibu n bapa mertuamu seperti ibu n bapa sendiri..pandai2lah ambil hati mereka..belajar masak ya..he

Sekian,
adik yang merinduimu

Foto kawin My Lovely Sister
 ..Aku br dapat adik ipar abang ipar..

 Wah..nie pengapit kakak..mana kakak pie dia mesti kapit..
nama pun pengapitkan..hik2

nie kawan2 aku dr farmasi..datang gak depa wlpun ngah keja time 2..

 Yg bj biru nie hijau ler..waa bnyak tul salah...kezen aku..ramai kata muka kami serupa..huhu n yg dok atas giba aku 2 anak kezen aku lg sowang..
dia nengok mn tuee..hee

 My hepi kezen kak nokia nakia n family

 2 owng  dak laki dpn aku nie ex jiran kami..depa sngup dr kl turun peneng ponteng kelas smata2 knduri my lovely sister ..kagum..

 yg nie abg chaq,tuty,abg poji n lain2 dr pagi smpai ptng asyik masak nasi jer for extra..hehe
sian kat depa..
 acara membuka hadiah..ladies first..semestinyer..huhu

 My lovely neighbours..kami dah anggap mcm family jer..
 Saudara-mara yg amat disayangi n dihargai..pertalian ini xkan putus sampai bila2..

3 comments:

  1. Salam Pidah
    Sedih kak baca entry nie...:(

    ReplyDelete
  2. wsalam
    thankz kak bab sudi meluangkan ms tuk blog nie..

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete